zondag 24 januari 2010

Contact met Duitsland


Het is gelukt! Niet helemaal betrouwbaar maar met een beetje geluk en pielen ontvang ik van de Duitse zender DCF77 de juiste atoomtijd en datum. Probleemjes die ik nog heb zijn:
LCD reageert niet helemaal lekker. Soms zie ik alleen de eerste regel.
Ontvangst is wat willekeurig.
Ben met de Arduino ontwikkelomgeving naar versie 17 gegaan. Daarin zouden de LCD library problemen zijn opgelost. Maar er is toch nog een bug, die pas in Arduino SDK 18 is opgelost. Geprobeerd om met de hand de library aan te passen. Op zich was dat wel goed gegaan maar het resultaat blijft het zelfde. De 2de regel is niet altijd zichtbaar. Denk dat ik dit probleem maar even laat zitten. Misschien is het ook wel een slecht contact. Het is tenslotte nog een wankele opstelling die beter gemaakt moet worden. Volgende probleem: de KaKu library toevoegen en er een programma omheen bouwen. En ook het fysiek is verre van af. Misschien toch maar eerste een printje ontwerpen? Ik ga experimenteer print gebuiken maar een klein beetje planning is nooit weg. Anders wordt het weer een warboel van draadjes.


2 opmerkingen:

  1. hoi, wilde ook zoiets maken, maar vond alleen een heel moeilijk geschreven programma voor arduino. heb jij ergens wat makkelijkers gevonden? of zelfgeschreven. hopelijk kun je me iets verder helpen. Groeten, edwin
    edwinxxl@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedenavond Ik zag zijn project en de uitvoering ervan, zou ik ook kunnen realiseren. Ik heks is Arduino 2560, DCF77 en LCD, ik gedownload verschillende, maar niet Funzine sw. Ik kon zachtjes naar haar op de patronen en de bronnen, zou ik zeer dankbaar. mijn adres is baffardello@gmail.com. Bij voorbaat hartelijk dank. LuigI

    BeantwoordenVerwijderen