zaterdag 6 maart 2010

Detectie verbeteren

Een echte test is een praktijk test. Het eerste probleem was dat de combo eigenlijk nooit optimaal werkt. Na lang puzzelen en proberen bleek de adapter de schuldige. Ik gebruik zo'n goedkope 5V adapter met USB aansluiting. Ideaal, dacht ik, maar ze zijn niet allemaal evengoed gestabiliseerd. Heb dit op het Arduino forum gepubliceerd.
( http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1267355268/1 )

Op het Arduino forum wordt verwezen naar een verbetering van puls ontvangst. Elke seconde wordt een puls gestuurd door de DCF77 zender. Als de puls 100ms lang is, dan is het een "nul". Als de puls 200ms duurt, dan is het een "een". Als je in 1 seconde dus een tweede puls ontvangt is dat een storing. Iemand had daar een aanpassing voor gemaakt en daarop geïnspireerd heb ik zelf een code aanpassing gemaakt. Het simpel kopiëren werkte niet :-)Zelf schrijven is ook veel leuker en bovendien heb ik nu een idee hoe ik nog een verbetering kan maken voor het detecteren van een nieuwe minuut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten